Címlap

Vízdij

Tantestületi kirándulás

2012. szeptember 20-21-én

a tantestületünk a Bakonyba kirándult.

Az idő kicsit borongósan, esősen indult, de ahogy haladtunk célunk felé, egyre jobb lett. A nap is kisütött, s végig kellemes volt a hőmérséklet. Első állomásunk az örvényesi Vízimalom volt, ahol egy kedves, hangulatos vezető mutatta be a ma is működő ritkaságot, a különleges gyűjteményt, régi eszközöket („epilator for the pig”…).

Örvényes után a veszprémi városnézés következett, ahol az Óváros nevezetességeivel ismerkedtünk, gyönyörködtünk a szép kilátásban.

Ez után Herenden estünk ámulatba a porcelánkészítés kapcsán, csodáltuk a készítők kézügyességét, tehetségét, kitartását, az elkészült darabok szépségét, s ekkor már egy cseppet sem lepődtünk meg az árakon, ami a hatalmas bemutatóterem polcairól visszanézett ránk.

Késő délután volt, mire elfoglaltuk a szállásunkat, s a bepakolás után felgyorsultak az események a vacsorakészítés terén, mondhatni pillanatok alatt készen lett a bográcsos vacsoránk. Jóízű beszélgetéssel, tréfálkozással, hatalmas kacagásokkal búcsúztattuk a napot a festői szépségű Bakonybélben.

Másnap reggeli után - mire a harmat is felszáradt - egy testi-lelki felüdülést szolgáló túrán vettünk részt, de az ebédet már egy kiváló pápai étteremben fogyasztottuk el.

Ezután Pápa nevezetességei következtek, a kollégium és nevezetességei: Petőfi, Jókai, a könyvtára és az ókori leletek. Ellátogattunk még az Eszterházy kastélyba, ahol barokkruhába öltözött tárlatvezető és személyzet várta a csoportunkat, s részesített bennünket kétórás feledhetetlen történelmi élményben, megkoronázva ezzel a gazdag kulturális élményeket nyújtó program záró színhelyét.

Utolsó állomásunk a veszprémi Kokó cukrászda volt, ahol a sok finomság közül az idei ország tortáját is megkóstolhattuk. Tagadhatatlanul szép élményekkel tértünk haza ismét a szeptember végi tantestületi kirándulásról, s csak egy kérdés sejlik fel bennünk:

MIKOR LESZ A KÖVETKEZŐ KIRÁNDULÁS?